TARIEVEN

Tarieven Klachtenfunctionaris abonnement

Klagen moet volgens de wet zo laagdrempelig mogelijk worden gemaakt en is daarom in beginsel gratis voor patiënten. Vandaar dat de Wkkgz voor hoge kosten kan zorgen, zeker als er een zaak door een Geschillencommissie behandelt moet worden. Om zelfstandigen in de zorg en kleine zorgaanbieders hierin tegemoet te komen bied ik een betaalbare, sociale abonnementsstructuur aan. Hierdoor voldoet de zorgaanbieder aan de verplichting om aangesloten te zijn bij een klachtenfunctionaris en ontvangt de zorgaanbieder een scherp uurtarief voor abonnees indien er daadwerkelijk klachten komen. Naast het voldoen aan de wettelijke verplichting van de Wkkgz heeft het abonnement ook andere voordelen. Zo verstrek ik aan mijn abonnees belangrijke informatie over nieuwe ontwikkelingen omtrent de Wkkgz. Voor een zelfstandige in de zorg zonder personeel kost een abonnement in 2017 € 100,- per jaar exclusief btw.

Uurtarief

Bij een abonnement bedraagt het uurtarief voor een zelfstandige in zorg € 50,- exclusief btw. Zonder een abonnement bedraagt het uurtarief voor een zelfstandige in de zorg € 75,- exclusief btw. Indien u een abonnement wilt afsluiten voor een grotere organisatie kunt u vrijblijvend contact opnemen zodat er maatwerk geleverd kan worden.

 

Klachtenreglement tarief

Voor abonnees kost het opstellen van een klachtenreglement eenmalig € 100,- exclusief btw. Voor niet abonnees kost het opstellen van een klachtenreglement eenmalig € 250,- exclusief btw.

PS
1. Aangezien veel zorgaanbieders niet tijdig op de hoogte waren van de verplichtingen op het gebied van de Wkkgz en de bijkomende kosten niet beraamd hebben, factureer ik het abonnement en het opstellen van het klachtenreglement pas op 1 juli 2017.
2. Indien een zorgaanbieder meerdere zorgaanbieders aandraagt zijn er voordelen mogelijk. Hierbij kunt u denken aan een jaar gratis lidmaatschap of een gratis klachtenreglement.  Voor de exacte voordelen en voorwaarden kunt u contact met mij opnemen.

 

Comments are closed